چایمز:

  • چایمز یکی از معروف ترین ادوات پرکاشن است. این ساز جزو دسته ساز های ضربی به شمار می آید.

مجموعه ای از لوله های استوانه ای توپُر یا توخالی با جنس فلز کروم یا آلومینیوم یا از جنس چوب و بامبو با طول های متفاوت است و انوع مختلفی دارد.

 

 

انواع چایمز:

  1. وایند چایمز:
  • این مدل از چایمز که بیشتر برای ارکسترها استفاده میشود معمولا بین 18 الی 20 میله دارد. در برخی از مدلهای این نوع از چایمز یک پدال روی بدنه ساز وجود دارد که بوسیله پای راست نوازنده کنترل میشود. این نوع از چایمز صدایی شبیه به ناقوس کلیسا دارد.

  1. بامبو چایمز:
  • این نوع از چایمزمعمولا درفضاهای باز معابد شرقی مورد استفاده قرار میگیرد. گردش باد در لابلای میله‌ها سبب برخورد آنها با یکدیگر شده و تولید صدا مینماید.

 

 

  1. مدیتیشن چایمز:
  • در اینجا روی صحبت ما با این نوع از چایمز است که از آن در مدیتیشن، یوگا، بخش های روان درمانی و تعادلسازی چاکراها استفاده میشود. میله های بلند چایمز انژی های پایداری را در محیط ایجاد میکند که سبب پاکسازی فضا از هرگونه انژی منفی خواهد شد. این محصول دارای یک یا چند میله آلومینیومی است که هرکدام از میله ها نت مخصوص به خود را دارند( ر فا لا دو) یا (دو می سل سی) و باتوجه به مطالبی که در ادامه می‌آید، از طریق این نتها شما روی چاکرای مخصوص آن متمرکز میشوید.

این میله ها از طریق نخ ابریشمی به یکدیگر و به بدنه متصل میشوند و ارتعاش صدای بینظیری را خلق میکنند.

 

 

 

  • نحوه نواختن مدیتیشن چایمز:
  • نواختن این نوع چایمز بسیار ساده است و فقط کافیست با دسته مخصوص خود روی میله ها ضربه بزنید. با وجود اینکه هر میله نت مخصوص بخود را دارد ولی شما برای استفاده از این ساز، الزاما نیازی به شناخت نتها ندارید و در نهایت شاهد ارتعاش صدای پایدار و زیبایی در محیط خواهید بود.

 

 

 

 

 

 

تاثیر موسیقی در تعادلسازی چاکراها:

  • بر اساس نظریه فیزیک کوانتوم، ما موجودات زنده از انرژی ساخته شده ایم و در پوست خود محصور نمیشویم. هرچه انرژی درونی شما که از چاکراها نشات میگیرد مثبت تر باشد، شما انرژی مثبت بیشتری به کائنات ارسال میکنید و طبق قانون کارما به همان شکل هم انرژی ها را دریافت میکنید. هرکدام از این هفت چاکرا در بدن، محل مخصوص خود را داشته و ارتباط مستقیمی با وضعیت روحی و جسمی ما دارند.

بطور کلی در بدن انسان 7 چاکرا وجود دارد. چاکرا در زبان سانسکریت به معنای (چرخ) است و در واقع مرکز تجمع انرژی در بدن است.

حال برای اینکه این مراکز انژی در تعادل باشند، راه های مختلفی وجود دارد مانند:

انواع مدیتیشن ها، استفاده از سنگهای مختص هر چاکرا، ماساژ درمانی، یوگا، موسیقی و غیره… .

  • در این مقاله قصد داریم به تاثیر موسیقی به تعادلسازی چاکراها بپردازیم.

هرچیزی حتی ذهن و بدن شما همواره درحال ایجاد ارتعاش هستند. صدا، ارتعاشی است که با روح هم طنین میشود و میتواند با تک تک سلولهای بدنمان احساس شود. صدا، نه تنها در سطح فیزیکی بلکه در سطوح عاطفی و معنوی نیز قدرت شفا بخشی دارد.

هرکدام از هفت چاکرا بوسیله هفت نت موسیقی انرژی میگیرند و شارژ میشوند.

 

A D E F G A B

چاکرای ناف با C، چاکرای ریشه با D، شبکه خورشیدی با E، چاکرای قلب با F، چاکرای گلو با G، چشم سوم با E و چاکرای تاج با B- انرژی میگیرند. هر صدایی به درمان ارگانهای مربوط به همان چاکرای خاص کمک میکند. برای مثال صدای نوت موسیقی «ای»، به شبکه خورشیدی انرژی میدهد و به درمان و شفای ارگانهای اصلی مربوط به هضم غذا، شکم، کبد، لوزالمعده، طحال، کیسه صفرا و… کمک میکند

 

 

  • “موسیقی هنر پیامبران است، تنها هنری که میتواند پریشانی روح را آرامش بخشد” -مارتین لوتر-
  • آلات موسیقی متنوعی وجود دارند که در هرکدام از چاکراها طنین می اندازد. چاکرای ریشه به درام، طبل و آلات موسیقی مشابه مرتبط است. ضرباهنگ قوی این نوع آلات، این چاکرا را بیدار میساز با شیپور، فلوت، گیتار الکتریک و… فعال میشود

چاکرای ناف با شیپور، فلوت، گیتار الکتریک و…فعال میشود.اکثر ارگانهای مربوط به این چاکرا حفره ای هستند. مانند رحم زنان و روده. سازهای بادی نیز تو خالی و حفره دار بوده و بنابراین میتوانند این چاکرا را بیدار سازد.. .

شبکه خورشیدی با سازهای زهی همانند ویولون، گیتار، ویولون سل و… مرتبط است. شبکه خورشیدی جایی ست که با ارگانهایی کیسه مانند احاطه شده مانند شکم، کبد، لوزالمعده. بنابراین آلاتی که شکل شکم مانندی دارند به فعالسازی این چاکرا کمک میکنند.

چاکرای قلب با آلات موسیقی لایت و ملایم تری مثل چنگ، پیانو هم فرکانس است. این چاکرا در جایگاه عشق در بدن ماست. و آلات موسیقی ذکر شده با تارهای قلبمان نواخته میشوند. در نتیجه سطح انرژی این چاکرا بالا میرود.

چاکرای گلو، که به صحبت و بیان احساسات مربوط است، با فلوت و دیگر سازهای بادی انرژی میگیرد.

چشم سوم نواهای زنگ ها و ناقوس ها را دوست دارد.چراکه نورونهای مغزی به صداهای ظریف واکنش نشان داده و فعال میگردند.

چاکرای تاج بوسیله صدای صدف حلزونی انرژی میگیرد.

سخن آخر

  • رمیدو توانسته است محصولی را با کیفیتی مطلوب، به شما ارائه دهد تا بتوانید به سادگی هرچه تمام، از آن در جهت تعادلسازی چاکراها و ایجاد حس آرامش بهره ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *